Upis vašeg djeteta u vrtiċ može donijeti mnogo pitanja: Koliko dobro će se moje dijete prilagoditi vrtiċu? Hoće li se moje dijete sprijateljiti? Hoće li učitelj razumjeti moje dijete?
Uspostavljanje i održavanje otvorene i jasne komunikacije s odgajateljem može ublažiti mnoge roditeljske brige.
Provedite neko vrijeme sa djetetom u vrtiċu i posmatrajte kako ostala djeca reaguju na učitelja. Ako su i ostala djeca sretna i dobro komuniciraju s učiteljem u sobi, to će biti dobro i za vaše dijete. Pitajte učitelja o jednom tipičnom danu u vrtiċu, pitajte i konkretna pitanja, koja vas zanimaju, npr: šta ako moje dijete dođe uplakano u vrtiċ i ne želi ostati? Kako se nosite s djetetom koje udara drugo dijete? Pitajte o odvikavanju od pelena, o toaletnim navikama i sličnim vrtiċkim nedoumicama.
Učiteljevi odgovori mogu vam pomoći procijeniti koliko kreativni on ili ona mogu biti u reagiranju na svakodnevne dileme u vrtiċu. Također možete naučiti puno i iz toga kako reagira učitelj na vaša pitanja. Ako se postavi obrambeno, neugodno, ili nezainteresirano sa odgovorima, to vam može signalizirati buduće probleme komunikacije i može značiti da neċe zadovoljiti vaša očekivanja.
Razgovor o problemima
Ukoliko morate razgovarati o konkretnim problemima u ponašanju vašeg djeteta, npr. grize ili tuče drugu djecu, najbolje je sjesti i razgovarati s odgajateljom.
Ako se vaše dijete žali na odgajatelja, pokušajte saznati pojedinosti. Često, predškolska djeca se mogu žaliti ako su ih stavili u time-out (nekadašnji ċošak) ili mu nije dat popularni posao u učionici, kao što su linije vođa. Tada je korisno i podržati učiteljicu i razgovarati s djetetom o tome da slijedi pravila.
Pri odlučivanju hoće li diskusija dovesti do problema s nastavnikom, važno je ne precijeniti gledište predškolskog djeteta. Ako se, na primjer, vaše dijete žali da “nitko se ne igra sa mnom” ili “Dosadno mi je u školi“, pričekajte neko vrijeme, ukoliko se to ne čini ozbiljno.
Predškolska djeca jako često mijenjaju „voli i ne voli“, oni tek počinju učiti kako komunicirati s drugom djecom njihove dobi. Također, čitav niz faktora – uključujući i da li su bolesni, gladni, ili umorni – mogu utjecati na dan po dan reakcije na vrtiċ. Međutim, ako se dijete i dalje nastavi žaliti, djeluje drugačije od uobičajenog, ili je neobično nezadovoljno, obratite se odmah učitelju.
Svakako razgovarajte sa učiteljicom ako imate pitanja u vezi načina na koji je riješila ili nije neki problem. Ako vaši problemi nisu riješeni na vaše zadovoljstvo, vaše sljedeće odredište bi trebao biti pedagog ili direktor. Pokušajte riješiti sve probleme a ne mijenjati odgajatelje u sredini godine, osim ako je apsolutno neophodno. Djeca to nekada mogu shvatiti kao da je to način za rješenje problema, mijenjanje vrtiċa, ili odgajatelja. Bolje je pokazati djeci kako se rješavaju problemi i kako su rješivi, umjesto da ih izbjegavate.
Izgradnja odnosa
Važno je da izgradite dobar odnos sa odgajateljem vašeg djeteta – za vas i vaše dijete. Prilazite učitelju uvijek sa jasnim i otorenim pitanjima, tako ċete biti dio predškolskog iskustva vašeg djeteta, i uzeti učešċa u ponosu na njegova postignuća.
Sjetite se također pohvaliti odgajatelja, njegov ili njezin rad, ne samo odgajatelju nego i nadređenima, “moje dijete stvarno uživa u vašim pričama i čitanju slikovnica”, na primjer. Ovaj pristup ne samo da čini da se i učitelj osjeća cijenjen, veċ stvara pozitivno okruženje u kojem ċe učitelj lakše primati bilo kakve negativne povratne informacije ili kritike.
Gledajte na sebe i odgajatelja vašeg djeteta, kao na tim čiji je zajednički cilj pomoći da predškolsko iskustvo vašeg djeteta bude sretno i, naravno, produktivno.