Za šta je koji vitamin zadužen?

0

Donosimo vam tabelicu za šta je koji vitamin zadužen u našem organizmu.

PRIRODNI IZVORI VITAMINA
VITAMIN FUNKCIJA IZVOR
vitamin A                                                    (retinol/beta karoten) zadužen za zdravlje očiju, kože, sudjeluje u jačanju imuniteta organizma, važan za rast kostiju mrkva, marelica, šparoge, brokula, kelj, zelena salata, špinat, buća, slatki krumpir, jaja, mlijeko i mliječni proizvodi
vitamin C                                                      (askorbinska kiselina) pomaže u cijeljenju rana i opeklina, proizvodnji kolagena, sudjeluje u oporavku tkiva, izgradnji hemoglobina i stvaranju crvenih krvnih stanica te pomaže apsorpciji željeza, ima antioksidativno djelovanje brokula, crni ribiz, kupus, naranča, limun, šipak, špinat, jagode, borovnice, maline, kupine, kelj, krumpir, višnje, trešnje
vitamin B1                                                              (tiamin) neophodan u metabolizmu ugljikohidrata i laktaciju, za funkciju živčanog sustava, mišića i srca cjelovite žitarice, grašak, grožđice, riža, zob, grah, pšenične klice, naranče, mlijeko, mahunarke
vitamin B2                                                         (riboflavin) potiče oporavak tkiva i stvaranje energije iz hrane, aktivira vitamin B6, nužan za stvaranje crvenih krvnih zrnaca meso, mlijeko i mliječni proizvodi, jaja, žitarice, tuna, peršin, celer, mrkva, kelj, špinat, bademi, slatki krumpir
vitamin B3                                                                 (niacin) neophodan za živčane funkcije, smanjuje razinu kolesterola u krvi, pomaže kod vrtoglavica, sudjeluje u pretvorbi šećera u energiju piletina, puretina, govedina,  soja, tuna, losos, grah, grašak, kikiriki, ječam, riža, sjemenke suncokreta
vitamin B5                                                    (pantotenska kiselina) osigurava normalan rast i razvoj, pomaže otpuštanju energije iz hrane, sudjeluje u stvaranju antitijela banane, brokula, piletina, leća, mlijeko, naranče, grah, soja, cjelovite žitarice, pšenične klice, jaja
vitamin B6                                                         (piridoksin) osigurava nomalnu moždanu funkciju, potiče stvaranje crvenih krvnih stanica, stvaranje energije, neophodan za metabolizam proteina banane, jetra, piletina, govedina, lješnjaci, leća, losos, krumpir, soja, tuna, pšenične klice, sjemenke suncokreta, 
vitamin B9                                                                   (folna kiselina) osigurava normalan razvoj živčanog i probavnog sustava, stvaranje crvenih krvnih stanica, regulira razvoj živčanih stanica embrija i fetusa, koristan kod anemije trudnica i dojilja šparoge, avokado, banane, grah, grašak, kupus, prokulica, zelena salata, citrusi, leća, klice, pšenične klice, zeleno lisnato povrće
vitamin B12                                        (cijanokobalamin) potiče rast stanica, nastanak krvnih stanica, sudjeluje u izgradnji živčanih stanica meso, mlijeko i mliječni proizvodi, rakovi, jastozi, riba,  jaja; nije pronađen u namirnicama biljnog podrijetla
vitamin H                                                                  (biotin) održava zdravlje živčanog tkiva, koštane srži krvnih stanica, kože, kose i noktiju, važan u metabolizmu proteina, masti i ugljikohidrata iz hrane bademi, banana, smeđa riža, sir, piletina, jaja, rakovi, grašak, cvjetača, leća, bakalar, meso, mlijeko, zobena kaša, soja, orasi, tuna
vitamin D sudjeluje u apsorpciji kalcija i fosfora neophodnih za stvaranje kostiju i zubi, sprječava rahitis ulje bakalara, losos, skuša, srdela, tuna, mlijeko i mliječni proizvodi, žitarice, žutanjak, izlaganje kože sunčevoj svjetlosti
vitamin E ima antioksidativno djelovanje, djeluje kao antikoagulans, poboljšava imunitet, sprječava oksidaciju nezasićenih masnih kiselina, vitamina A i C bademi, šparoge, brokula, repica, kukuruz, lješnjaci, sjemenke i ulje suncokreta, soja, špinat, kikiriki, pšenične klice, jaja
vitamin K regulira grušanje krvi, osigurava zdravlje kostiju, neophodan za funkciju jetre šparoge, brokula, prokulice, kupus, zelena salata, špinat, sir, alge, kravlje mlijeko, žitarice

Komentari

Share.