Na početku je djetetu interesantniji stvarni život nego slika istog: što znači da mu je interesantnije da posmatra u supermarketu mali viljuškar nego da gleda npr. fotografiju nekog velikog krana. Ali brzo dođe vrijeme kada slike (fotografije) postaju bitne i kada se djeca počinju interesovati za njih – i od tada su važne slikovnice.
Važan korak u razvoju razmišljanja predstavlja kada dijete prepozna loptu u slikovnici na ravnoj podlozi u dvodimenzijalnom prikazu, a koju inače poznaje iz realnosti kao okruglu i trodimenzionalnu. Uz pomoć slikovnica djeca otkrivaju razne simbole – što je odlučujuća predispozicija kako bi kasnije razumjeli princip pisanja.
Uz pomoć slikovnica djeca uče govoriti
U prvoj godini života djeca uče maternji jezik pasivno, slušanjem – što znači da roditelji moraju puno razgovarati sa svojom djecom, pjevati pjesmice, rimovati, igrati se prstima i rukama, podržavati u razvoju govora.
Kada se savladaju prve riječi, djeca ubrzo nakon toga dožive eksploziju riječi. U toj „fazi imenovanja“, djeca prikupljaju riječi. Pri tome im najbolje pomažu slikovnice da nauče imenovati stvari, tako što će im odrasla osoba strpljivo pokazati i objasniti šta se nalazi na slikama u slikovnicama.
Rituali uz knjigu su idealna prilika i za maženje
Nema ništa ljepše za dijete nego da sjedi u krilu roditelja i osjeti njegovu blizinu i toplinu. Čim dijete nauči da hoda i trči, to je puno teže. Zajedničko listanje slikovnica je idealna prilika i za maženje te može postati ritual i uticati na to da i dijete kasnije zavoli čitanje. Tokom razgovora uz listanje slikovnica roditelji bolje upoznaju želje i sklonosti svoje djece.
Od kada početi sa čitanjem i kako odabrati odgovarajuće slikovnice?
Male bebe ne razumiju tekstove ali vole rimovanje, ritam, melodiju. Sa godinu dana djeca počinju sama da listaju i tada je vrijeme za knjige. Najprije od tvrdog papira, zaobljenih rubova – koje imaju jasne i lijepe slike i koje su povezane sa svakodnevnicom djeteta. U drugoj godini života djeca se raduju da prepoznaju stvari koje poznaju: loptu, cvijet, automobil pa da od istih stvaraju priče. A tek kada napune dvije godine i kada se njihov fond riječi obogati i kada im koncentracija postane bolja, roditelji počinju sa čitanjem jednostavnih slikovnica koje imaju radnju. Za početak treba mijenjati i isprobavati dok ne prepoznate ukus i želje svog mališana.