Međunarodni program razvijanja mentalnih potencijala koji se zasniva na radu na abakusu, posebno kreiran za djecu uzrasta 5 – 14 godina
Mentalna aritmetika je razvojni program za djecu koji se uspješno primjenjuje vijekovima na istoku, prvenstveno u Singapuru, Kini, Maleziji, Japanu, Tajvanu i dr. Danas je zastupljena u svim područjima svijeta i sa velikim interesovanjem je prihvaćena u Americi, Britaniji i Njemačkoj. Dokazano doprinosi razvoju matematičkih i logičkih vještina, pažnji, koncentraciji i kreativnosti kod djece. U velikom broju zemalja, mentalna aritmetika je postala dio standardnog obrazovanja u osnovnim školama.
Predškolska ustanova “Bonum” Sarajevo je prva obrazovna ustanova u FBIH koja je licencirani predstavnik PRO-MENS-a, ovlaštenog centra i vlasnika programa SuanPan mentalne aritmetike za područje Balkana. Prva grupa mališana u dobi od 4,5-6,5 godina počinje sa obukom već od 20. marta 2015. godine.
Nakon završenog osmomjesečnog programa obuke, djeca dokazano stiču nove vještine koje se ogledaju u:
– jačanju pažnje i koncentracije,
– bržem čitanju i pisanju,
– jačoj memoriji i boljim refleksima,
– većoj sigurnosti i samopouzdanju,
– boljim logičkim i analitičkim vještinama,
– višem nivou kreativnosti i
– rješavanju aritmetičkih operacija kao što su 148+57+325-29+72-43=…
bez ikakvih pomagala, isključivo misaonim putem, dajući tačan odgovor za 3-5 sekundi, brže i od digitrona!!!
PROGRAM MENTALNE ARITMETIKE
SuanPan mentalna aritmetika je vid izvođenja osnovnih računskih operacija (sabiranje, oduzimanje, množenje i dijeljenje), koji ne uključuje nikakve fizičke i spoljašnje instrumente/uređaje, kao što su digitron, papir i olovka ili računar. Računanje se izvršava samo uz pomoć ljudskog mozga, korištenjem moći misaonog procesa pri izvođenju matematičkih operacija. Dok kod klasične primjene abaka (računaljke) u obrazovanju koristimo sistem jedne ruke, SuanPan u mentalnoj aritmetici koristi sistem dvije ruke i četiri prsta. Koristeći osnove SuanPan-a pri mentalnom računanju, uz posebne tehnike i multimedijalnu podršku u obrazovanju, djeca vrlo brzo usvajaju osnove decimalnog sistema postižući brze i tačne mentalne proračune.
Na mentalnu aritmetiku ne treba gledati kao na sredstvo uz pomoć kojeg će djeca popraviti svoje ocjene iz matematike. Treba je vidjeti kao sredstvo koje podstiče način na koji se djeca fokusiraju pri razmišljanju, koji sjedinjuje i pojačava moć slušanja i razumijevanja, predstavlja most između vizuelnog i imaginarnog, razvija brzinu i tačnost, pojačava koncentraciju, pojačava informativni proces i ulazi u srž zadatog problema.
Cilj mentalne aritmetike SuanPan je specifična obuka koja podstiče:
• naviku pažljivog posmatranja i misaonog povezivanja
• razvoj odlične memorije i prizivanja podataka, sa maksimalnom efikasnošću, uz minimalan napor (fotografsko pamćenje).
• naviku korištenja viseštrukih sposobnosti istovremeno, sa maksimalnom efikasnošću, uz minimalan napor
• razvoj zvučnog rasuđivanja i jedinstvenog načina razmišljanja
Uopšteno, primjena mentalne aritmetike aktivira mentalni potencijal i omogućuje bolji uspjeh u obrazovanju i privatnom životu.