Istraživači kažu da roditelji koji škakljaju svoju djecu dok im pričaju pomažu im da identifikuju riječi u kontinuiranom govoru.
Purdue tim kazao je da je bebin osJećaj dodira povezan sa razvojem jezika više nego što se prIJe mislilo.
“Dodir shvatamo kao način prenošenja emocija, ali naše istraživanje pokazuje da novorođenčad mogu povezati dodir s govorom. Do sada su obavljena razna istraživanja koja pokazuju da je dodir bitan za psihofizički razvoj djeteta, ali ovo je prvo istraživanje koje istražuje povezanost dodira i učenja jezika”, rekla je Amanda Seidl sa Univerziteta Purdue, koja je vodila ovo istraživanje.
Učenje riječi predstavlja veliki izazov za bebe s obzirom na to da većinu riječi čuju u kontinuiranom govoru, nego pojedinačno. Roditelji možda naprave pauzu kada izgovaraju ime djeteta, ali ne rade to kada izgovaraju druge riječi.
Istraživači su ispitali da li dodir može pomoći djetetu da otkrije gdje riječ počinje, a gdje se završava u kontinuiranom govoru.
“Oni moraju pronaći riječi pre nego što ih povežu s pravim značenjem. Jer bebe prvo nauče dijelove tijela s obzirom da ih roditelji često dodiruju i izgovaraju riječi koje se odnose na dijelove tela”, kazala je Seidl.
U istraživanju je učestvovalo 48 beba starih četiri mjeseca. Bile su podijeljene u dvije grupe – jedna je slušala kontinuirani govor dok su druge slušale nepovezane riječi. Bebe su reagovale na kontinuirani govor.
IZVOR: 021.RS