U novije vrijeme stručnjaci insistiraju na tome da djeca trebaju vježbati mozak u najranijem životnom todu. Ta takozvana gimnastika za mozak u potpunosti aktivira mozak za učenje uz pomoć kretanja.
Gimnastika se sastoji od 26 jednostavnih vježbi koje brzo poboljšavaju koncentraciju, pamćenje, organizaciju, slušanje i koordinacije, smanjuju hiperaktivnost i napetost. Većina djece tokom prvih godina života propušta neke razvojne faze koje su temelj za dalju organizaciju njihovog mozga.
Recimo, zbog korištenja hodalica mnoga djeca preskaču vrlo važnu fazu puzanja, koje je motorički najsloženija aktivnost i koje kasnije djetetu olakšava orijentaciju.
Mnogi roditelji stavljaju djecu da sjede prije nego što su ona spremna za to (dijete je spremno da sjedi tek kad samo sjedne iz položaja puzanja).
Psiholozi smatraju da se kasnije ove propuštene faze mogu manifestirati kao mucanje, nerazvijeni govor, teškoće pri čitanju i pisanju, poteškoće s razumijevanjem, disleksija, hiperaktivnost…
Mi ćemo vam ovaj put pokazati tri vježbe koje je jednostavno izvoditi i s onom manjom djecom.
* Kružno gibanje – Jedna od osnovnih vježbi kojom se paralelno aktiviraju obje moždane pregrade i poboljšava koordinacija lijevo-desno, disanje, izdržljivost, sluh i vid. Vježba je korisna za poboljšanje koncentracije i lakše ispunjavanje zadataka.
Izvodi se tako da dijete maršira u mjestu, naizmjenično dotičući desno koljeno lijevim laktom i lijevo koljeno desnim laktom.
* Prizemljivač – Aktivnost rastezanja kojom se opuštaju mišići neophodni za ravnotežu i koordinaciju. Dijete se nalazi u stojećem položaju, lagano raširenih nogu. Desno stopalo treba usmjeriti na desno, a lijevo prema naprijed. Zatim, pri izdahu savija se desno koljeno, a pri udahu ispruži desna noga. Bokovi trebaju biti podbočeni, a vježba se naizmjenično izvodi tri puta na jednu, a zatim tri puta na drugu stranu.
* Dvostruko šaranje – Vježba pomaže razvoju orijentacije u prostoru u odnosu na tijelo. Pomoću te vježbe dijete razvija spretnost, lakše piše, urednije crta… Vježba se izvodi tako da dijete slobodno crta s obje ruke istovremeno na listu papira ili na tabli, a kasnije može pokušati crtati kvadrate prema vani, prema gore, prema unutra i prema dolje.
Izvor: bebe.avaz.ba