Decenijama, djevojčice širom svijeta su rasle uz Pepeljugu, Uspavanu ljepoticu, Ariel i Snjeguljicu – bilo kroz film, igračke ili kostime. Međutim, nova studija pokazuje da bliskost djece sa ovim likovima im zapravo može naškoditi.
Glavni istraživač Sarah M. Coyne utvrdila je da interakcija djece sa kulturom Disneyjevih princeza može ih dovesti do pada u stereotipe (npr. izbjegavanje određenih ponašanja koja se ne smatraju “ženstvenima”) što se može pokazati štetnim kako odrastaju.
Istraživači su otkrili da 96% ispitanih djevojčica i 87% dječaka imaju neku vrstu interakcije sa Disneyjevim princezama, ali naravno da su djevojčice izložene u mnogo većem postotku.
Za dječake, kažu da to zapravo može imati pozitivan učinak, jer interakcija sprječava hiper-muške slike sa kojima ih zatrpavaju svaki dan. Isto tako, otkrili su da dječaci koji su imali kontakt sa ovom kulturom imaju bolje samopoštovanje tijela i bili su više od pomoći drugima.
Ali za djevojčice, istraživači su zabrinuti da interakcija može imati štetan uticaj, vodeći ih prema izbjegavanju važnih iskustva učenja i mogućnosti na osnovu pola.
“Znamo da djevojčice koje se snažno pridržavaju ženskih rodnih stereotipa osjećaju kao da ne mogu raditi određene stvari. Nisu toliko uvjerene da mogu biti dobre u matematici i nauci. Ne vole se “prljati” tako da su manje šanse da iskušaju nove stvari ili eksperimentišu”.
Osim rodnih stereotipa, istraživači su otkrili da interakcija djevojčica sa princezama ih može dovesti do razvitka problematične vizije ljepote, tj. one koje su im češće izložene imaju lošije mišljenje o svom tijelu i niže samopoštovanje.
Dakle, gdje je rješenje? Kao i u svemu, kaže Coyne, umjerenost i komunikacija su ključni. “Neka vaša djeca budu uključena u sve vrste aktivnosti, a princeze da budu samo dio toga”.
Ono što me izluđuje je kada dobijete princezu koja nije stereotipna, kao što je Merida hrabra – vodila sam svoju kćer da pogleda film i nakon toga smo imale razgovor kako je jaka, hrabra i nezavisna Merida u filmu – a zatim u marketingu Disney je stanji, ukloni joj luk i strijelu, stavi joj šminku, feminizira je.
Ako ništa drugo, Coyne se nada da će istraživanje potaknuti roditelje da kritičnije razmisle o medijima koje serviraju svojoj djeci.
Izvor: all-that-is-interesting.com
Savannah Cox