fbpx

10 STVARI KOJE TREBATE ZNATI O VJEŽBANJU TOKOM IVF POSTUPKA

0

Kada bi vam rekli da postoji način da poboljšate šanse za začeće, bez pilule ili igle, a najbolje od svega – potpuno besplatno –  da li biste povjerovali? Često ne razmišljamo o tome na taj način, ali tjelovježba je zaista ‘lijek’ koji može učiniti upravo to. Aktivno vježbanje ima značajnu ulogu u poboljšanju plodnosti te samim tim utiče na uspjeh liječenja neplodnosti. Donosimo vam 10 stvari koje biste trebali znati o tome kako vježbanje može uticati na vaš IVF tretman.

1.Vježbanje može pomoći u poboljšanju plodnosti

Niska težina može narušiti hormone koji utiču na ovulaciju, jednako kao što prekomjerna tjelesna težina i neuključivanje u dovoljnu fizičku aktivnost također može poremetiti menstrualni ciklus i time povećati rizik od neplodnosti. Dobra je vijest da pravilno vježbanje može vratiti ravnotežu u menstrualni ciklus.

Provedene su mnoge studije koje podupiru tezu da vježbanje može poboljšati  plodnost. U  jednoj studiji, šestomjesečni program vježbanja za žene sa prekomjernom  težinom i dugotrajnom anovulacijom (bez sindroma policističnih jajnika) rezultirao je obnovom ovulacije  kod  89% žena i 77% njih je ostalo u drugom stanju. Budući da je vježbanje podstaklo redovnu ovulaciju, 27% ovih trudnoća se dogodilo spontano bez liječenja plodnosti.

Istraživanja su također pokazala da žene s visokim indeksom tjelesne mase (30+) koje redovno vježbaju prije in vitro oplodnje (IVF) i intracitoplazmatske injekcije sperme (ICSI) imaju 3 puta veće šanse da ostanu trudne i dobiju bebu od onih koje ne vježbaju. Povećanje od 300% je apsolutno značajno! Ovo povećanje šanse za trudnoću ostvaruje se čak i bez značajnog smanjenja tjelesne težine. Za žene koje doživljavaju neplodnost s visokim indeksom tjelesne mase (BMI), vježbanje se uvijek treba smatrati prvom opcijom, a ne posljednjim izborom!

2.Vježbanje može uticati na kvalitetu spermija

Iako postoji mnogo razloga za neplodnost muškaraca, 50% je veća šansa za neplodnost kod muškaraca s prekomjernom težinom. Muški faktor neplodnosti povezan je s povećanim razinama upale i oksidativnog stresa koji može oštetiti spermu, uzrokujući fragmentaciju DNA.

Pokazalo se da vježba poboljšava kvalitetu spermija i oštećenje DNA smanjenjem markera upale i oksidativnog stresa. Istraživanje također pokazuje da se tjelovježbom može boriti protiv negativnih učinaka loše prehrane za spermu, poboljšavajući kvalitetu sperme za 68%. Važno je naglasiti da vježbe s umjerenim intenzitetom nadmašuju intenzivni trening u pogledu poboljšanja zdravlja spermija tako da je potrebno pravilno vježbati. Za visoko obučene sportaše, redovite vježbe s visokim intenzitetom i s minimalnim oporavkom između sesija može zapravo smanjiti kvalitetu sperme.

Ako ste muškarac i prakticirate biciklizam, trebate biti upoznati s tim da je vožnja bicikla više od pet sati sedmično povezana s 92% šansi za nisku koncentraciju sperme.  Ukoliko ste ljubitelj teretane onda trebate držati trening na umjerenim razinama i izbjeći korištenje dodataka koji mogu biti kontaminirani sa steroidima i sličnim stvarima. Izbjegavajte prekomjernu upotrebu anaboličkih steroida. Jednim istraživanjem utrvrđeno je da je nakon dvije godine anaboličke uporabe steroida, 80% bodybuildera (prosječno 27 godina) imalo atrofiju testisa, 24% smanjenje volumena spermija, 32% smanjenje motiliteta spermija i 62% smanjenje indeksa fertiliteta sperme – a to nikako nije dobro za dobijanje bebe. Čak i ako muški faktori neplodnosti nisu glavni razlog zbog kojeg ste podvrgnuti IVF-u, osiguranje sperme u vrhunskom obliku pomoći će vam da povećate svoje šanse. Ako nemate naviku redovnog vježbanja a planirate proći kroz IVF postupak, vježbanje će unaprijediti zdravlje vaših spermija.

3. Patite li od sindroma policističnih jajnika? Tjelovježba bi trebala biti vaša prva linija liječenja

Ako imate sindrom policističnih jajnika (PCOS) i kao rezultat toga patite od nepravilne ovulacije ili odsutnosti menstrualnog perioda, tjelovježba bi trebala biti vaša prva linija liječenja. Dokazi pokazuju da razlike u ekspresiji progesteronskih receptora u endometrijima žena s PCOS-om mogu uticati na implantaciju embrija.  Pravilno vježbanje može vratiti ravnotežu u menstrualni ciklus, a posebno žene s PCOS-om mogu ostvariti prednosti poboljšane kontrole glukoze u krvi i otpornosti na inzulin, čak i bez mršavljenja. Nije čudo da medicinska istraživanja pokazuju da vježba treba biti terapija prvog reda za sve žene s PCOS-om.

4. Izbjegavajte ležanje nakon prijenosa embrija

Ženama se često govori da trebaju ležati  i odmarati dva dana nakon prijenosa embrija kao dijela ciklusa in vitro oplodnje (IVF). Iako nije vrijeme za trčanje maratona, sve što znamo o negativnim učincima ležanja u krevetu za fiziologiju i vaše mentalno stanje sugerira da bi to bilo štetno. Znanstvena analiza čitave literature o toj temi koja istražuje učinke ležanja u krevetu nakon prijenosa embrija, sugerira da se ležanje u krevetu izbjegava. U jednoj studiji koja je bila dio  analize, pacijentice su čak kateterizirane tako da nisu morale ustajati i otići na zahod! Ko može toliko dugo biti u krevetu?  Dakle, iako nije vrijeme za trčanje maratona, lagana do umjerena aerobna vježba i određena vježba snage prikladni su za period nakon prijenosa i tokom dvije sedmice čekanja.

5.Neplodnost je stresna, pa krenite u poboljšanje raspoloženja

Stres koji dolazi s neplodnošću i podvrgavanjem medicinski potpomognutoj oplodnji ekvivalentan je onome koji nastaje usljed borbe sa rakom ili bolešću srca. Depresija, anksioznost i stres su vrlo česti kod onih koji liječe neplodnost. Mnogo je razloga za taj stres, a može se odnositi na osjećaj gubitka nade, stres usljed invazivnih postupaka kao što su potrebne injekcije i postupci preuzimanja jajnih ćelija, te stres koji prati prijenos embrija i čekanje testa za trudnoću. Ne zaboravimo i finansijski stres, nuspojave svih lijekova, stres ishoda liječenja – dobijate predstavu. Dok liječenje neplodnosti kroz koje ste prolazili da bi dobili dijete povećava stres, stres ne pridonosi pozitivnom ishodu reproduktivnog liječenja. Žene s povišenom razinom hormona stresa kortizola, prije liječenja imaju  27% manje šansi da će zatrudnjeti.

Pravilno vježbanje može povećati otpornost, smanjiti depresiju i anksioznost, pomoći u upravljanju raspoloženjima i pomoći vam da spavate umjesto da brinete o svim stvarima koje bi vas mogle održati budnima noću. Sve te prednosti su izvrsne za vas – ali i za vašu reproduktivnu sposobnost. Vježbanjem se distancirate od stresnih situacija i ograničavate količinu stresa.

6.Pripremite svoje tijelo za IVF postupak i period nakon njega

Pripremite svoje tijelo, ne samo za začeće, već za trudnoću i život poslije trudnoće.  Vaši odabiri načina života ne samo da utiču na kvalitetu vaših jajnih ćelija ili spermija, već mogu ostaviti posljedice na zdravlje vaših potomaka. Minimalno  tromjesečno ulaganje u stvaranje pozitivnih promjena u načinu života koje uključuju vježbanje može vam uštedjeti novac i očuvati emocionalno zdravlje.

Imajte na umu da je IVF postupak samo početak vrlo dugog puta na kojem vaše zdravlje ima izravan uticaj ne samo na vašu trudnoću nego i na zdravlje vašeg djeteta. Vježbanje  tokom trudnoće smanjuje gestacijski dijabetes, bol u donjem dijelu leđa te smanjuje potrebu za carskim rezom, tako da definitivo treba biti uvršteno u vašu svakodnevnicu.

7. Koliko vježbanja je previše za vrijeme IVF-a?

Savjet koji se često daje ženama koje prolaze IVF  jeste da “smanje tjelovježbu” tokom ciklusa liječenja. Međutim, ukoliko su intenzitet i učestalost vježbanja prikladni, ovaj savjet mogao bi zapravo smanjiti vjerojatnost uspjeha IVF-a za neke parove. Za žene koje imaju nizak indeks tjelesne mase (<20) i nisku razinu masnoće u tijelu, važno je naći ravnotežu između umjerenog i snažnog  vježbanja  te osigurati dovoljno hranjivih tvari za količinu aktivnosti koju činite. Za žene i muškarce koji nikada nisu redovno vježbali, postupno napredovanje vašeg vježbanja je najkorisnije za optimizaciju vašeg liječenja plodnosti.

8. Vježbanje treba prilagoditi fazi ciklusa liječenja IVF-om

Različite faze ciklusa liječenja IVF-a zahtijevaju različite načine vježbanja. Za muškarce, vježbe koje radite u pripremi za dobivanje uzorka sperme mogu se razlikovati od vježbi koje radite u razdoblju poslije naplate. Za žene, vaš program za vježbanje će se razlikovati između predtretmana, stimulacije, razdoblja između skupljanja jajnih ćelija i dana prenošenja te dvije nedjelje čekanja. Također će biti razlike u vašem zahtjevu za vježbanje za smrznute cikluse liječenja.

9. Osnažite se i izgradite mišiće kako biste poboljšali plodnost

BMI utiče na ishod IVF / ICSI, tako da održavanje optimalne tjelesne kompozicije predstavlja izvrstan način za poboljšanje vašeg reproduktivnog zdravlja. Trening snage je najbolji način za održavanje mišićne mase, ubrzavanje metabolizma i smanjenje tjelesne masti. A sve to možete učiniti bez da se zaputite u teretanu! Trening snage neće samo poboljšati san već je prirodni antidepresiv koji smanjuje upalu – jedan od znakova stanja kao što su PCOS, endometrioza i muška neplodnost.

10. Kako da znate koja je vježba sigurna tokom IVF-a?

Program vježbanja, da bi  poboljšao vaše šanse za uspjeh, mora se temeljiti na vašoj sadašnjoj razini zdravlja i aktivnosti, uzroku neplodnosti, a posebno vašoj fazi liječenja plodnosti. Naučno je dokazano da da pravilno korištenje vježbi može poboljšati vaše šanse za uspjeh.

Izvor: plavapoliklinika.ba

Komentari

Share.
bahçeşehir escort beylikdüzü escort bursa escort numara 1xbet casino siteleri betpas bahis siteleri shell shockers bloons tower defense 5 unblocked Yerden Isıtma Sistemleri