Muškarci su globalni vizionari, a žene detaljisti

0

Očigledna razlika i još jednom potvrđena teza: ‘Muškarci su sa Marsa, a žene sa Venere’ dokazuje se i kada je riječ o dizajnu enterijera.

Naime, ustanovljeno je da su stavovi i kritike jednog i drugog spola dijametralno različiti i to se upravo utvrdilo na testu o shvatanju lijepog i ružnog.

Muškarci koriste jednu, a žene obje polovine mozga?

Kalifornijski naučnici su upotrebljavajući tehnologiju magnetoencefalografije ispitanike oba spola testirali na fotografijama gradova. Tada se dokazalo da se žene posvećuju detaljima i pri tome koriste cijeli mozak, dok muškarci kompoziciju gledaju u cjelini i tada koriste isključivo jednu polovinu mozga i to onu desnu.

Ovakva saznanja se potvrđuju i u svakodnevnici, jer muškarci se većinom bolje snalaze u prostoru, za što žene definitivno mogu okriviti svoju daleku prošlost u kojoj su se one zanimale plodovima biljaka i sitnim detaljima, dok su muškarci išli u lov i razvijali svoju koordinaciju.

Ali, postavlja se pitanje da li to muškarce čini boljim dekoraterima sopstvenih enterijera ili su žene ipak te čiji je dizajn više primijećen i cijenjen? Polemike na ovu temu se mogu razvijati do u beskonačnost, ali ćemo uvijek doći do istog zaključka: Razmišljamo generalno, ali živimo u detaljima! Upravo ovakva konstatacija govori o simbiozi između muškog i ženskog odnosa i posmatranja stvari općenito.

Muškarci biraju udobnost i kvalitet

Kada je riječ o specifičnosti dizajna enterijera koji odgovara muškarcu, kao globalnom vizionaru, možemo istaknuti nekoliko značajki. Dizajn za muškarca je jako bitan i to u smislu da je drugima dopadljiv i naravno njemu jako ugodan za boravak. Pod ovim se isključivo misli na dizajn prostorija u kojima najviše boravi.

Dakle, pripadnik snažnijeg spola će uvijek birati enterijer koji je skladan u tonskom smislu, jako komforan i ponekada izrazito skup. Kada govorimo o tonalitetu boja istaknut ćemo crnu, crvenu, tamno smeđu i tamno zelenu kao osnovnu, i u većini slučajeva jedinu paletu boja kojom se muškarci koriste. Razlozi su vrlo jednostavni od kojih se neki pripisuju naučnim istraživanjima koji govore da muškarci vide i do stotinu tonova manje nego žene, ali i to da imaju odbojnost prema bojama koje enterijer čine više romantičnim i ženstvenim.

Udoban i jednostavan enterijer učiniti će svakog muškarca sretnim ako je ostvaren na pravi način. To podrazumijeva tri primarna dijela stana: dnevni boravak, kupatilo i spavaću sobu. Najvažniji ‘detalji’ ovakvih prostora su velike sofe i kreveti, relax fotelje, audio i video uređaji enormnih dimenzija, moderna tehnologija električnih uređaja… i to naravno bez ikakvih ‘sitnica’ kao što su noćni ormarići, lampe, dekorativne zavjese i slično.

Ne štedeći na luksuzu modernog i udobnog muškarac će zbog materijalizacije određenog namještaja izdvojiti veću sumu novca, ali će znati da je to upravo ono što mu treba. Ovakav konkretan dizajn koji je muškarcu finalan u svom konačnom izrazu za ženu je tek početak, ali ispravan i generalno jako zahvalan za ono što se zaista zove dekoracija.

Dekorativni elementi su glavni izvor inspiracije svake žene

Nezamjenjiva suptilnost, smisao za lijepim i istančanost ženskog duha je nadogradnja muške generalizacije stvari u kojoj kombinaciji se većinom cijeni finalni izgled tj. profinjenost i smisao za detalje.

Žene su oduvijek radile za interni dio prostora u kojem borave i time su stekle osjećaj koji je  urodio plodom da od svakog prostora naprave „životni  prostor“.

Dizajn kojem žene pribjegavaju je uglavnom topao, koristan i do detalja isplaniran. Svaki kutak njenog stambenog ili radnog prostora je smišljen tako da se koristi u svakoj situaciji i nikada neće zaboraviti ni jednu prostoriju, jer su joj sve jednako važne.

Dekorativni elementi poput ukrasnih ćilima, zavjesa, prekrivača, rasvjete, zidnih slika, pa čak i posuđa su nezamjenjivi izvor inspiracije svake pripadnice nježijeg spola. Tonovi boja koje žene preferiraju su tonovi ljubičaste, narandžaste, plave i sve pastelne boje koje će učiti dom toplijim i mogućim za daljnje, postupno transformisanje, jer žene teže ka promjenama i žele mijenjati životni prostor puno češće nego li to rade muškarci. Trošenje novca na opremanje stana ni ženi nije strano, ali će umjesto jednog konkretnog komada namještaja birati dva manje udobna, ali dekorativno ljepša.

Kreirajući zajednički prostor muškarca i žene uvijek moramo imati na umu zahtjeve koje i jedan i drugi spol imaju. Zato je najbolje podjeliti odgovornost, i naći kompromis, jer kompromis je umjetnost kreiranja idealnog prostora osoba različitih vizija.

Pripremila: Mersiha Karić, mr. arh.

enterijer.ba

Komentari

Share.