Sarajevska Osnovna škola “Meša Selimović” pokrenula je zanimljiv projekat – takmičenje u lijepom ponašanju, koji je dio aktivnosti odjeljenskih zajednica te škole.
Učenici kroz različite aktivnosti uče kako se ponašati u različitim situacijama. Pristojnost, odanost, ljubaznost, plemenitost, toplota i poslušnost samo su neke od riječi ispisanih na crvenim papirnim srcima koja su učenici okačili na zid pored table u učionici. Sretna i nasmijana lica djece četvrtog razreda ove osnovne škole dočekala su ekipu Anadolu Agency (AA).
Pričaju kako pomažu jedni drugima, a na času odjeljenske zajednice dijelili su kolačiće koje su spremili njihovi roditelji. Ipak, nisu ih pojeli sami nego su ih podijelili sa svojim prijateljima iz ostalih razreda. To su uradili jer, kako su kazali, ne bi bilo pravedno da su sami uživali u ovim poslasticama.
Pedagogica Mediha Musić pojasnila je da su godišnjim programom rada škole planirali aktivnosti odjeljenskih zajednica koje imaju za cilj jačanje odgojne komponente i doprinos partnerstvu roditelja i škole, ali i da rade na jačanju ličnosti učenika.
Prema njenim riječima, aktivnosti učenika u znak doprinosa projektu učenja lijepog ponašanja u drugom polugodištu bit će nagrađene izletom na kraju školske godine.
“Učenici su bili oduševljeni. U drugom polugodištu priključili smo se i kampanji ‘Živimo vrijednosti’ u okviru koje imamo za cilj da naši učenici razumiju, usvoje i žive prave životne vrijednosti, jer će im trebati da ih vode kroz život i kada se nađu u situaciji da donose određene odluke”, istakla je Musić.
Primjeri odgojnog djelovanja, nastavila je pedagogica, mogu se naći u svim osnovnim školama.
“Samo takmičenje kao takmičenje, nije nam cilj. Jer, nije nam cilj bio da stvaramo konkurenciju među odjeljenjima već kooperaciju”, kazala je Musić.
Primjer su učenici razreda koji je ugostio ekipu AA. Oni su u okviru promocije pravednosti smatrali da je pravedno da podijele kolačiće koje su dobili sa učenicima ostalih razreda.
“Mi ćemo nastojati da naše odgojne aktivnosti još više unaprijedimo u cilju kvalitetnog razvoja ličnosti učenika, a i da pomognemo roditeljima na odgojnom djelovanju”, naglasila je Musić.
Na ovaj način, između ostalog, pomažu i roditeljima jer djeca stiču naviku za pospremanje svoje sobe. I prethodnih godina su imali slične projekte, ali tada je svaki razred imao svoju aktivnost.
Po jedan pobjednik u okviru projekta će se birati od prvog do petog i od šestog do devetog razreda.
Majka učenice, Lejla Poljak pozdravila je ideju o ovakvom takmičenju. Mišljenja je da su učitelji i nastavnici oduševljeni zbog ovakvih aktivnosti, isto kao i roditelji.
“Primijetila sam da je moja djevojčica dosta drugačija kod kuće u odnosu sa sestrom. Kada je u pitanju pospremanje sobe, nema više vriske i svađe”, ispričala je Poljak.
Za učenika Kerima Karišika lijepo ponašanje je pomoć starijim osobama, lijepo ophođenje na školskom velikom odmoru.
“Ako neko kaže da nešto prestanemo da radimo, da to i uradimo. Ima mnogo primjera lijepog ponašanja. Mislim da se mi lijepo ponašamo prema učiteljici, ali sada, ne znam šta ona misli o tome”, kaže kroz smijeh ovaj učenik četvrtog razreda.
Kako je kazao, roditelji kod kuće ih upućuju o tome kako će se ponašati u nekim situacijama, ali to radi i učiteljica.
Kerimova školska prijateljica Ines Faladžić kaže da je lijepo ponašanje i kada učenici ne trče hodnicima na odmorima.
“Lijepo ponašanje je kada pomažemo drugaru ili drugarici, u slučaju da mu ne ide baš kako treba u školi. Lijepo ponašanje je i kada ne trčimo na velikom odmoru”, ispričala je Ines.
Iz škole, kako je kazala, nosi naučene stvari o lijepom ponašanju koje onda primjenjuje na svim mjestima i u svim situacijama.