Istraživanja su pokazala da su djeca uspješnija u školi ukoliko roditelji pokazuju interes za domaću zadaću, pomažu djeci oko zadaće i razgovaraju s djecom o njoj.
Međutim, to nikako ne znači da bi roditelji trebali sate i sate provoditi pišući zadaću. Ono što roditelji trebaju je biti podrška djetetu, pokazati mu kako da organizuje svoje vrijeme i pokazati mu na koji način treba učiti – pokušati naći način koji najbolje odgovara djetetu.
Uspjeh u školi uveliko utiče na život vaše djece, njihovo samopouzdanje, odabir fakulteta i karijere, stoga je jako bitno da im pružite adekvatnu podršku i pomoć u učenju. Pročitajte neke od savjeta koji bi vam mogli pomoći:
Pružite djetetu podršku i ohrabrenje
Kritikovanje, prigovaranje i prijetnje vam neće pomoći, a umjesto toga možet vjerovati u vaše djete, podržavati ga i poštovati. Budite tolerantniji prema greškama. Pružite mu pomoć u obavljanju zadataka, tek toliko da na kraju dijete ipak može doći do vlastitog zaključka i da brzo ne odustaje pred svakom preprekom. Recite mu da vjerujete u njega i njegove sposobnosti.
Pozitivni primjeri
Same riječi neće vam puno pomoći. Pokažite djetetu da njegovo mišljenje vrijedi, uključite ga u neku intelektualnu raspravu, potaknite ga da traži odgovore i postavlja pitanja.
Pohvalite trud
Pohvalite dijete koje je postiglo odličan uspjeh u nečem i na taj način ćete ga motivisati da ustraje u radu i učenju.
Očekivanja prilagodite sposobnostima djeteta
Svako dijete je posebno, drugačije od drugog djeteta, ima različite talente i lične osobine. Ne budite nerealni u svojim očekivanjima i ne pokušavajte svoje želje ispuniti kroz život vašeg djeteta.
Napravite plan za učenje
Možda bi najbolje bilo da odredite neko vrijeme u toku dana koje je rezervisano isključivo za učenje. Neka djeca bolje funkcionišu ujutro, neka poslije ručka, neka predvečer. U toku učenja predložite mu i kratke pauze za odmor.
Ne pribjegavajte brzim rješenjima
Materijalne nagrade nikako nisu pravi izbor. To bi mogla biti kratkoročna motivacija, ali ona koja ne donosi pravo zadovoljstvo i ne gradi pozitivne osobine kod djeteta.