Djeca su kreativna i koriste svoju maštu. Igračke im upravo to omogućavaju i iste igraju važnu ulogu u bogaćenju i poboljšanju života djece. Davajući djeci priliku da budu kreativni, pomažete im da razviju samopouzdanje i osjećaj ponosa za njihova dostignuća i uspjehe. Često jednostavna igračka pruža širok spektar mogućnosti za igru (ponekad to radi sama kutija u kojoj je igračka došla!).
Primjer ovakve jednostavne igračke je „Rock-a-Stack“ koja pruža dosta mogućnosti za zabavu i kreativnost, kao i za razvojno učenje. Pored toga što potiče očigledne sposobnosti da se krug nabije na štap i koordinaciju oči-ruka, pruža mogućnost da djeca uče boje (identifikacija), veličine (veće, manje i najveće, najmanje), razmještaj (vrh, dno, sredina, slijedeći, preko, ispod, između), brojeve (koliko, brojanje), sekvenciranje (koji dolazi slijedeći).
Pored toga, ova igračka se može koristiti za razne zanimljive i maštovite igre i aktivnosti, kao što valjutanje krugova, hvatanje, pa čak nošenje krugića (ili prstenova kako ih još nazivamo) kao narukvice ili balansiranje istih na glavi. I posljednje, ali ne manje vrijedno, pruža dosta mogućnosti za razvoj govora (učenje riječi i sl.). Milioni djece širom svijeta uživaju igrajući se sa „Rock-a-Stack“ još od 1960-te, a ista je i danas jako popularna…što nas i ne čudi!
Naravno, jako je važno da se igračke održavaju čistima i u dobrom stanju. Ukoliko se prema djetetovim igračkama odnosite sa poštovanjem, ono će naučiti da dijeli to poštovanje i da su njegove stvari važne. Takođe, potrudite se da izvadite pokvarene igračke iz kutije dok se ne poprave. Ručno izrađene igračke trebate posebno nadzirati zbog potencijalnih sigurnosnih rizika – iste nisu podvrgavane strogoj sigurnosnoj evaluaciji kao što je to slučaj sa kupljenim igračkama.
Evo i nekoliko prijedloga kako da popunite osnovnu kutiju za igračke:
Igračke koje potiču djecu da imitiraju stvarni život:
Važno je da imate igračke koje potiču djecu da koriste svoju maštu i razvijaju kreativne i društvene sposobnosti. Setovi sa minijaturnim figurama, igračke koje sadrže elemente kuhinje, medicinska oprema, lažni telefoni – sve to pomaže djeci da nauče nešto o svijetu oko njih i to na način da se isti približi njihovom nivou. Postojanje interesantne odjevne kolekcije je isto tako interesantno. Vjerujem da su mnogi od vas uživali u oblačenju maminih štikli, stavljanju nakita i torbica. Neka se djeca ogrću zavjesama zamišljajući da su u balskim haljinama.
Igračke koje inspirišu rješavanje problema:
Igračke kao što su one za sortiranje oblika, puzla i sl. pomažu djeci u razvoju koncentracije i sposobnosti za rješavanje problema koje će im trebati kada krenu u školu, a narvno i kasnije u životu!
Igračke koje prizivaju kreativnost:
Djeca vole da koriste boje, voštane olovke i papir. Plastelin ili neka gusta masa su odlični za dječiju maštu i pomažu razvoju njihovih motorički sposobnosti i spretnosti u rukama, a možete ih sami napraviti. Lego kockice su takođe odlične – djeca vole da se igraju sa kockicama i takva igra podstiče kreativnost kao i logičko razmišljanje.
Lopte:
Igranje sa loptama svih veličina pomaže djeci u poboljšanju koordinacije. Igre sa loptom su odlične za druženja, uče djecu o pojmu pobjeđivanja i gubljenja i kako da se čeka red na udarac na primjer.
Muzičke igračke:
Djeca vole da pjevaju uz neku pjesmu, plešu i sami kontrolišu muziku. Zato bi bilo dobro imati CD za različitim dječijim pjesmama. Brze pjesme, s puno ritma su posebno važno, jer poboljšavaju koordinaciju kod djece, stimuliraju memorisanje i društvene su.
Knjige:
Djeca bi trebala imati pristup što većem broju knjiga. Čak iako se samo pretvaraju da čitaju oni vježbaju maštu što je jako važno prije nego nauče čitati. Kao i igračke, knjige se trebaju održavati u dobrom stanju kako bi djeca naučila da ih poštuju.
Evo liste za provjeru kod kupovine dobre igračke:
Dobra igračka…
• je sigurna,
• zabavna za korištenje,
• interesantna za dijete,
• stimulira kreativnost i maštu ,
• izaziva znatiželju i sposobnost za iznalaženje rješenja,
• je alat za učenje,
• je izazovna, ali ne i frustrirajuća,
• uključuje djetetovu interakciju,
• izaziva potrebu za ponovnim korištenjem