Kod problematičnog ponašanja djece u školi najčešće se u pozadini pronalazi narušeno samopouzdanje i nedostatak vjere u vlastite sposobnosti.
Samopouzdanje djeteta presudno je za njegov skladan psihički razvoj. Većina problematične djece dolaze iz nesređenih porodica te im je samopouzdanje zbog ovih ili onih razloga narušeno.
Do polaska u osnovnu školu slika djeteta o samom sebi uglavnom je već stvorena. Učitelji mogu u određenoj mjeri utjecati na tu sliku, ali djetetovo se samopouzdanje, kao i nesigurnost, razvija prije svega u porodici.
Nivo samopouzdanja oba roditelja odražava se na dijete pa tako djeca samopouzdanih roditelja postižu visok nivo samopouzdanja, iako je nerijetko moguć i suprotan efekt.
Međusoban odnos roditelja također znatno utječe na samopouzdanje djeteta. Kada se roditelji svađaju, sigurnost djeteta ozbiljno je ugrožena pa se djeca iz takvih porodica najčešće teško prilagođavaju u školi.
Ključan element u razvoju samopouzdanja djeteta svakako je odgoj i odnos roditelja prema djeci.