Upozoravaju da je pao broj prijavljenih slučajeva zlostavljane djece te se još nije vratio na uobičajene razine.
U Engleskoj je provedeno opsežno istraživanje o utjecaju lockdowna na djecu i njihovo usvajanje vještina, a izvještaj glavnog britanskog školskog inspektorata Ofsteda sadrži neke zabrinjavajuće zaključke, prenose britanski mediji.
Zbog pandemije koronavirusa i lockdowna većina djece u Engleskoj je nazadovala pri usvajanju novih vještina, te navode primjere kako su neka djeca zaboravila koristiti nož i vilicu, a druga su se vratila pelenama.
Starija djeca su izgubila želju i koncentraciju za čitanje, a Ministarstvo obrazovanja ističe kako izvješće Ofsteda naglašava važnost normalnog odvijanja školske nastave u učionicama i za vrijeme lockdowna.
Istraživanje utjecaja pandemije covida-19 na djecu se temelji na posjetima 900 škola i vrtića ove jeseni, a probleme koje su detektirali svrstali su u tri skupine.
Glavna školska inspektorica Amanda Spielman rekla je da su najteže pogođena mlađa djeca koja nisu pohađala školi te su nazadovala s riječima i brojevima. Dio mlađe djece vratio se u pelene te su izgubili osnovne vještine korištenja vilice i noža.
U drugoj skupini su djeca koja su popustila u učenju jer su škole bile zatvorene i kretanje je bilo ograničeno.
– Neosporno je da je dio školske godine izgubljen, ali je teško procijeniti koliko. Ključno je utvrditi što djeca nisu naučila iz planiranog kurikuluma i kakve korake moramo poduzeti, izjavila je Spielman.
U trećoj skupini su djeca za koju je lockdown bilo pozitivno iskustvo jer su imali priliku više vremena provesti kvalitetno vrijeme s obitelji, a tu je riječ o djeci čiji su se roditelji zbog fleksibilnih radnih uvjeta mogli posvetiti djeci.
U izvješću Ofsteda se navodi da su kod starije djece koja su se vratila u školu zabilježili gubitak koncentracije te su se svađe koje su započele na društvenim mrežama tijekom lockdowna sada preselile u učionicu.
Navodi se i gubitak fizičke kondicije, a neki učenici pokazuju simptome tjeskobe i psihičke boli koja se manifestira preko poremećaja u prehrani i samoozljeđivanju.
Navodi se da su najteže bila pogođena djeca čiji se roditelji zbog poslovnih obveza nisu mogla posvetiti djeci tijekom lockdowna. Teško su pogođena djeca s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i djeca invalidi u svim dobnim skupinama jer su izgubila vitalnu potporu, uključujući logopedske usluge.
Navodi se i zabrinutost zbog učenika koji se do sada nisu vratili u školu. Naime, u trećini škola je zabilježen porast broja djece koja se od jeseni školuju doma, osobito u obiteljima manjinskih etničkih zajednica.
Ofsted također upozorava na djecu kojoj prijeti zanemarivanje, iskorištavanje i zlostavljanje. Upozoravaju da je pao broj prijavljenih slučajeva zlostavljane djece u vrijeme lockdowna te se još nije vratio na uobičajene razine.
Školski inspektori upozoravaju da škole još uvijek rješavaju probleme vatrogasnim mjerama kada je u pitanju školovanje tijekom pandemije i poduzimanje mjera u žarištima.
Geoff Barton, čelnik sindikata prosvjete ASCL, naglasio je da izvještaj snažno pokazuje kakav je obrazovni i emocionalni utjecaj lockdowna na zatvaranje škola i zašto trebamo dati sve od sebe da škole ostanu otvorene.
Upozorio je također da postaje financijski neodrživo držati škole otvorenima zbog troškova provođenja epidemioloških mjera i plaćanja učitelja kada moraju u samoizolaciju.
– Vlada je jasno dala do znanja da je povratak učenika i studenata na nastavu nacionalni prioritet, rekla je glasnogovornica Ministarstva obrazovanja.
Istaknula je da bi fond u iznosu od jedne milijarde eura trebao pružiti podršku za nadoknadu izgubljene nastave.
– Naš nacionalni program podučavanja je sada u školama i pruža intenzivnu podršku djeci u najnepovoljnijem položaju. Dokazano je visokokvalitetno učenje može nadoknaditi tri do pet mjeseci izgubljenog učenja, rekla je.