Kakav okus ima naranča, kako miriše, a kako izgleda? Djetetu su potrebna sva čula, kako bi odgovorilo na ova pitanja i upoznalo se s narančom. Osim svojih pet čula potrebna mu je i sposobnost da osjeti neko tijelo/predmet, da sazna šta s njim može učiniti – jednostavno, potreban mu je osjećaj za ravnotežu. Bez njega dijete ne bi moglo saznati, koliko je naranča teška, koliko snage je potrebno da se ona podigne. Za ovo će ruka zajednički djelovati s očima.
Svim čulima, uključujući i osjećaj za vlastito tijelo, potrebno je mnoštvo podsticaja kako bi se pravilno razvijali. „Stoga je djeci potrebno okruženje koje će ispuniti njihove potrebe za aktivnostima i samostalnim djelovanjem“, objašnjava Renate Zimmer, njemačka profesorica sportske pedagogije i autorica stručnih i naučnih radova na temu sportske pedagogije. Mališani moraju vidjeti kako izgleda vatrogasno vozilo, oni žele čuti cvrkut ptica, osjetiti (u ruci) jesu li predmeti glatki ili hrapavi, mekani ili tvrdi, oni se žele kretati, žele skakati, plesati, vrpoljiti se, održavati ravnotežu (balansirati).
Djeca opažaju okruženje svim svojim čulima i upoznaju ga integralno (sveobuhvatno). „Iskustva su dugotrajnija što više potječu iz životne realnosti djeteta i što ih dijete neposrednije doživi “, kaže profesorica Zimmer. Jer tek tada će dijete nešto doživljeno usvojiti kao nešto što mu pripada, nešto čime upravlja, nešto na šta ono ima utjecaj. Što je okruženje podsticajnije za dijete, to se ono više razvija u zdravo i sretno biće.