Djeca koja su plivala i trenirala balansiranje u vodi kao bebe imaju bolju ravnotežu i vještije hvataju predmete nego neplivači i gotovo pet godina nakon prekida treninga.
Naučite li samo dva mjeseca stare bebe da plivaju pomoći ćete im da kasnije u životu razviju impresivne fizičke vještine. Univerzitetska studija pokazala je da bebe plivači imaju bolju ravnotežu i spretnije hvataju predmete nego neplivači.
Razlika je bila vidljiva i kad su djeca napunila pet godina, pokazalo je istraživanje Norveškog univerziteta za nauku i tehnologiju.
Već tri mjeseca stare bebe mogu zadržati stojeći položaj u vodi.
Profesor Hermundur Sigmundsson i njegov kolega prof. Brian Hopkins sa Univerziteta Lancaster uporedili su 19 beba plivača i 19 beba iz kontrolne grupe koje nisu znale da plivaju. Jedini faktor razlike među njima je bila sposobnost plivanja. Svi drugi faktori poput roditeljskog obrazovanja i ekonomskog statusa bila je ista.
Bebe plivači učestvovale su u časovima plivanja dva sata sedmično od svog drugog ili trećeg mjeseca života sve dok nisu imale sedam mjeseci. Tipičan čas uključivao je pomaganje bebi da izvede salto na plutajućem dušeku, ronjenje, skakanje s ivice bazena i balansiranje na ruci svog roditelja u vodi dok hvataju plutajući objekat.
Kada su napunile pet godina bebe iz obje grupe prošle su niz testova poput održavanja ravnoteže, balansiranje na jednoj nozi, skakanje preko konopca i hvatanje male platnene kesice.
Istraživači kažu da su ih rezultati iznenadili.
“Vrlo smo jasno vidjeli da su bebe plivači bolje u vježbama koje su bile povezane s ravnotežom i sposobnosti da hvataju predmete. Nevjerojatno je uzbudljivo vidjeti da specifični trening malih beba ima uticaj na kasnije sposobnosti u životu,” kaže prof. Sigmundsson.
Profesor Sigmundsson dodaje da je jednostavno zapanjen što su sve instruktori naučili bebe i kako je to ostavilo traga na njihove sposobnosti pet godina kasnije.
Izvor: net.hr