Trudna i vitka – kako to postići?

0

Da li je moguće samo nekoliko mjeseci nakon porođaja ponovo “stati” u djevojačke farmerke? Jeste, ali samo ukoliko tokom trudnoće budete pazili na ishranu. Evo i kako.

Za vrijeme trudnoće ne povećavaju se potrebe u kalorijama i hranljivim materijama već se poboljšava njihov kvalitet. Prednost treba dati namirnicama siromašnim kalorijama, a bogatim vitaminima i mineralnim materijama. Dozvoljeni porast tjelesne težine, u odnosu na konstutuciju žene, treba da se kreće između 11 i 16 kg.

Trudnoća nije vrijeme za smanjenje tjelesne težine i strogu restrikciju unosa kalorija, niti je ovo period kada je potrebno jesti dvostruko više nego ranije. Istina leži negde između: jedite za oboje, ali kvalitetno!

Mada je plod do polovine trudnoće veoma mali, veoma je važno da buduća mama promijeni način ishrane od početka trudnoće jer se organogeneza (formiranje bebinih organa) dešava u prva tri mjeseca.

Ukoliko je vaša težina prije trudnoće bila u granicama normale, nećete se ugojiti više od preporučenih 11 kg ako tokom svih devet mjeseci unosite samo 300 dodatnih kalorija i to počevši od drugog tromjesječja.

Šta je idealno?

Idealno je kada buduća mama tokom cijele trudnoće dobije između 11 i 15 kg pri čemu je veća vjerovatnoća da će trudnica sitnije konstitucije dobiti manje od navedenih vrijednosti, a krupnija više.

Ukupno povećanje težine podrazumijeva težinu bebe (3-4 kg) i 9-11 kg za razvitak posteljice, plodove vode, rast materice, majčinih grudi i povećanje količine krvi i tečnosti u njenim tkivima.

Poslije porođaja majka se “oslobađa” bebine težine i dijela tečnosti, a u narednih nekoliko nedjelja i ostale “poremećene” vrijednosti vraćaju se u normalu, što u prevodu znači – nema prekomjernih kilograma!

Izvor: Life Content

Komentari

Share.