Odluke za zdraviju porodicu

0

Mnogi su donijeli novogodišnje odluke i rade na njima, nadamo se i vi, vezane uz porodicu ili ne. No, ovdje je navedeno i nekoliko odluka gdje vam cijela porodica može pomoći da se pokrenete, jedete i spavate bolje. Evo kako možete učiniti 2017. sretnom i zdravom godinom:

Pobrinite se da su svi u porodici aktivni svaki dan

Fizička aktivnost je od ključne važnosti za dobro zdravlje. Osim toga, aktivnost vam može pomoći da bolje radite na poslu i u školi te olakšavaju stvari u kojima uživate u slobodno vrijeme.

Odrasli treba da budu aktivni najmanje 30 minuta dnevno. Sve se broji, od šetanja psa do fitnesa u teretani. Za djecu, cilj je 60 minuta dnevno kroz časove fizičkog, sport i igru. Kao bonus, možete barem neke aktivnosti raditi zajedno kao porodični događaj!

Neka zdrava ishrana postane porodični projekat

Postoji mnogo konfuzije oko toga šta čini zdravu ishranu, ali postoji i nekoliko smjernica gdje se gotovo svi slažu. Prvo, jedite više voća i povrća. U najmanju ruku, jesti 5 komada na dan, ali pokušajte i više.

Drugo, ograničite dodavanje šećera i soli. To je nezgodno, jer se sol, šećer i drugi zaslaživači dodaju većini prerađene hrane.

Previše šećera poznato doprinosi gojaznosti, bolesti srca i nekim vrstama raka, tako da je ovo jedan od najpametnijih poteza u ishrani koje možete da napravite.

Sol, sama po sebi, nije nužno štetna, ali manje soli gotovo uvijek znači manje prerađene hrane i više “prave” hrane. Konačno, vodite računa o veličini porcija. Velike porcije i repete su glavni razlozi zašto ljudi dobijaju na težini tokom vremena.

Planirajte da jedete barem jedan obrok na dan zajedno. Većina stručnjaka se slaže da su porodični obroci važni za promovisanje dobre komunikacije i zdravih navika u ishrani. Obzirom da su naši dani zauzeti poslom, školom i drugim aktivnostima, večere zajedno su prilično nerealne za mnoge porodice.

Dakle, počnite sa planiranjem barem jedne porodične večere kod kuće svake sedmice. Ovo je također dobra prilika da se uči djecu o hrani i kuhanju, tako da je čak i bolje ako pripremate obrok zajedno.

Neka vam prioritet bude dovoljno sna

Mnogi odrasli i djeca ne spavaju dovoljno. Nedostatak sna može uticati na rast, razvoj i učenje djece. Takođe može imati uticaj na produktivnost odrasle osobe na poslu.

Efekat hroničnog stresa na zdravlje je dobro poznat, a mi treba da prepoznamo nedostatak sna kao oblik stresa. Dobar cilj za odrasle je 7-9 sati sna svake noći. Djeci školskog uzrasta je potrebno 8-12 sati, a mlađoj djeci je potrebno još više sna.

Koliko god bilo teško, od ranijeg spavanja mogu imati koristi svi u porodici. Ograničavanje vremena na ekranu (TV, računar, tablet) pred spavanje može također poboljšati san.

Očigledno, ove ideje su lakše za reći nego učiniti, posebno za zaposlene porodice. Ali više kretanja, bolja ishrana i više sna – posebno ako se radi zajedno – može pomoći vašoj porodici da uživate u sretnijoj i zdravijoj godini.

 

Izvor: www.aikenstandard.com

Komentari

Share.