Kako do ravnog stomaka nakon porođaja carskim rezom?

0

Što se tiče gubitka kilograma i jačanja stomaka nakon porođaja carskim rezom, veoma je važno da previše ne opterećujete Vaš organizam prije nego što imate priliku da se oporavite. Kao i većina novih majki, željni ste da vratite staru figuru što je prije moguće, i vjerovatno već razmišljate o dijeti i vježbama  koje će vam pomoći. Ne zaboravite da pored toga što ste doveli bebu na ovaj svijet, također ste imali i težu operaciju – stoga ne treba da budete obeshrabreni ako Vam je potrebno duže vrijeme da skinete višak sa stomaka u odnosu na žene koje su se porodile vaginalnim putem.

Posebna razmatranja
Ako ste se porodili carskim rezom, imaćete ožiljak, i veoma je važno da zaštitite ožiljak i imati na umu vrijeme koje je potrebno za zarastanje ožiljka. Trebalo bi da počnete sa gubljenjem kilograma ili jačanjem stomačnih mišića samo ako ste se prethodno posavjetovali sa doktorom i on je odobrio da je poželjno da počnete sa pokušajima. Većina doktora savetuju ženama da sačekaju 6-8 nedjelja nakon porođaja carskim rezom prije nego što počnu da rade lagane vježbe koje imaju za cilj postepeno gubljenje težine, zajedno sa nježnim izvođenjem vježbi za jačanje  stomačnih mišića.

Zaštita ožiljka
Neke žene nose posebni pojas nakon porođaja carskim rezom koji im pomaže da se oporave nakon operacije i pruža im samopouzdanje kada izvode neku fizičku aktivnost. Pojas takođe zadržava stomak zbog čega se žene osećaju fizički privlačnije odmah poslije rađanja bebe. Ako želite da nosite pojas, posavetujte se sa doktorom u vezi sa tim zbog položaja carskog reza jer će Vam doktor na osnovu toga preporučiti koji pojas je odgovarajući za Vas.

Ishrana i vežbanje
Ako ste strpljivi i odlučni, ako se hranite zdravo i uravnoteženo, a pored toga umjereno radite vježbe, već ste na putu da imate ravan stomak čak i poslije porođaja carskim rezom. Trčanje, plivanje, vožnja biciklom i pješačenje se preporučuju kako bi se povećala sposobnost organizma da sagorjeva masti i gubili kilogrami. Možete početi sa jačanjem stomačnih mišića izvođenjem vježbi na podu (naprezanjem mišića kao kada pokušavate da zaustavite proces mokrenja koji je u toku) i vježbanjem tako što povlačite dugme na stomaku naprijed-nazad. Kada malo ojačate stomačne mišiće, možete krenuti da izvodite lagano trbušnjake. Ako se odlučite da idete na fitnes ili u teretanu, obavezno obavjestite instruktora o tome da ste imali porođaj carskim rezom. Što se tiče ishrane, obavezno se posavjetujte sa doktorom u vezi sa dijetom prije nego je počnete, naročito ako dijeta isključuje neke namirnice i ako dojite bebu.

Koliko dugo?
Nažalost nije utvrđeno vrijeme koje je potrebno da stomak vrati staru formu kao što je bila prije trudnoće. Svi smo različiti. Žene koje su imale nekoliko trudnoća će morati da vježbaju mnogo više nego što je to slučaj kod prvorotkinja, i žene koje su bile vitke pre i u toku trudnoće će lakše izgubiti kilograme. Veoma je važno da budete pozitivni u vezi sa vraćanjem stare figure i da se ne upoređujete previše sa drugim ženama. Ako se zaista mučite dok pokušavate da vratite staru formu stomaka, možda ćete željeti da razmotrite opciju u vezi sa liposukcijom stomaka.

www.mojabeba.com

Komentari

Share.