Kako da se oslobodite mučnina u trudnoći?

0

Mučnine su najučestalije od četvrte do dvanaeste nedjelje, a ponekad su prisutne i tokom cijele trudnoće. Često se javljaju u jutarnjem periodu, zbog čega ih zovu jutarnje mučnine, ali se zapravo mogu javiti u bilo koje doba dana. Mučnine mogu biti praćene povraćanjem, gubitkom apetita, uznemirenošću, depresijom.

Čak 75 posto trudnica ima ovaj problem, a kod žena koje nose blizance, one mogu biti još veće, zbog većeg nivoa hormona. Srećom, istraživanja su pokazala da mučnine ukazuju na to da ćete roditi zdravu bebu! One su, dakle, normalna pojava, ali naravno – do određene granice. Ukoliko, recimo, ne možete progutati ni vodu a da ne osjetite mučninu, obavezno se obratite ljekaru.

Postoje razni načini da ovu neprijatnu pojavu barem ublažite.

Prije svega, jedite manje i češće.  Visok nivo HCG hormona stimuliše centre za mučninu u mozgu, koji zatim ubrzavaju potrošnju šećera u krvi, a što u kombinaciji sa praznim želucem može da izazove gađenje prema hrani i mučninu.

Zato izaberite suhe namirnice čiji ukus Vam prija, a koje sadrže proteine i ugljene hidrate, kao što su krekeri, keks ili korica hljeba. Pojedite ih ujutru, 10ak minuta prije nego što ustanete iz kreveta – pokupiće višak kiseline iz želuca, koja izaziva mučninu. Izbjegavajte masnu ili začinjenu hranu, kao i kofein.

Ukoliko su jaki mirisi ono što Vam izaziva mučninu, pokušajte da jedete ohlađenu hranu ili evenutalno hranu na sobnoj temperaturi, jer topla jela snažnije emituju mirise. Unosite što više hrane sa bjelančevinama, jer one takođre mogu ublažiti mučninu. Kuhano povrće i svježe voće su odličan izbor za trudnice.

Unosite dovoljno tečnosti (trudite se da to bude najmanje 8 čaša dnevno), prije svega vodu, ali i limunadu, mineralnu vodu, sok od svježe cijeđenog voća, ili čaj od nane (koji pritom osvježava i dah). Neka Vam nešto od ovoga stalno bude pri ruci. Možete napraviti i napitak od korijena đumbira (osim ako upravo đumbir nije ono što u Vašem slučaju izaziva mučninu). Tečnost unosite između obroka, jer Vam konzumiranje uz obrok može stvoriti osećaj nadutosti.

Zagušljiv vazduh također povećava osjećaj mučnine, zato boravite u provjetrenim prostorijama. Šetnja ili lagane vježbe na svježem vazduhu također mogu ublažiti mučnine. Ukoliko se osjećate suviše slabo, nemojte se upuštati u vježbanje bez konsultacije sa ljekarom.

Ukoliko su Vaše mučnine praćene povraćanjem ili padom apetita, unosite što više vitamina (koje će Vam prepisati ljekar) kako biste nadoknadili nijihov gubitak.

Mučnina je često povezana sa stresom. Oslobodite se mučnine i stresa istovremeno – dišite duboko i praktikujte što češće takvo disanje. Opustite mozak uz muziku ili knjigu, naspavajte se. I mislite o tome koliko ste srećne jer ste u drugom stanju!  

Izvor: www.drugostanje.rs

Komentari

Share.